نماز ایام هفته
نماز
نماز هاي مستحبي
سه شنبه 26 دی 1391برچسب:, :: 14:23 ::  نويسنده : گمنام ولايت

نماز شب شنبه :

رسول اکرم فرمودند : هر کس در شب شنبه چهار رکعت نماز بخواند ، در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد و هفت مرتبه سوره ی توحید بخواند ، برای او ثواب هر رکعت هفتصد حسنه نوشته شود و خدای تعالی به او شهر هایی در بهشت عطا کند . 

نماز روز شنبه :

رسول اکرم (ص) فرمودند : هر کس در روز شنبه چهار رکعت نماز بخواند و در هر رکعت یک مرتبه حمد و سه مرتبه سوره کافرون بخواند و بعد از فارغ شدن از نماز یک مرتبه آیة الکرسی بخواند ، خدای عز و جل برای او به هر حرفی ثواب یک شهید بنویسد .

نماز شب یکشنبه :

نماز این شب شش رکعت است . در هر رکعت بعد از حمد هفت مرتبه سوره توحید خوانده شود . کسی که این نماز را بخواند ، ثواب صابرین و شاکرین به او عطا می شود . و ثواب زیادی برای خواننده ی این نماز ذکر کرده اند .

نماز روز یکشنبه :

نقل شده است ، روز یکشنبه ، وقت چاشتگاه که آفتاب بالا آمده باشد ، دو رکعت نماز می خوانی . در رکعت اول بعد از حمد ، سه مرتبه سوره کوثر را می خوانی ، و در رکعت دوم بعد از حمد سه مرتبه سوره کوثر را می خوانی و در رکعت دوم ، بعد از حمد سه مرتبه سوره توحید را . کسی که این نماز را بجا آورد ، از آتش آزاد ، از نفاق پاک و از عذاب ایمن می شود . و ثواب زیادی برای خواننده ی این نماز ذکر کرده اند .

نماز شب دوشنبه :

نماز این شب دو رکعت است است . در هر رکعت بعد از حمد ، یک مرتبه هر کدام از سوره های آیة- الکرسی ، توحید و معوذتین ( فلق و ناس ) یک مرتبه خوانده شود و بعد از فارغ شدن از نماز ده مرتبه استغفار نماید . برای خواننده این نماز از طرف خدای عز و جل ده حج و ده عمره خالص نوشته شود .

نماز روز دوشنبه :

نماز این روز چهار رکعت است . در رکعت اول بعد از حمد ، یک مرتبه آیة الکرسی و در رکعت دوم یک مرتبه حمد و یک مرتبه سوره ی توحید و در دو رکعت دیگر ، در رکعت اول بعد از حمد یک مرتبه سوره فلق و در رکعت دوم بعد از حمد یک مرتبه سوره ناس بخواند و بعد از فارغ شدن از چهار رکعت ده مرتبع استغفار نماید .

نماز شب سه شنبه :

نماز این شب دو رکعت است . در رکعت اول بعد از حمد یک مرتبه سوره قدر و در رکعت دوم بعد از حمد هفت مرتبه سوره ی توحید خوانده شود . 

نماز روز سه شنبه :

نماز روز سه شنبه دو رکعت است که در هر رکعت هر کدام از سوره های حمد ، تین ، توحید ، فلق و ناس یک مرتبه خوانده شود .

نماز شب چهارشنبه : 

نماز شب چهارشنبه دو رکعت است . در هر رکعت بعد از حمد ، هر کدام از سوره های آیة الکرسی ، قدر و نصر را یک مرتبه و سوره توحید را سه مرتبه بخواند . کسی که این نماز را بخواند خدای تعالی گناهان گذشته و آینده از را بیامرزد .

نماز روز چهارشنبه :

نماز این روز دو رکعت است . در هر رکعت بعد از حمد یک مرتبه سوره زلزلت و سه مرتبه سوره توحید خوانده شود . کسی که این نماز را بجا آورد ، خداوند تاریکی قبر را تا روز قیامت از او رفع کند . و ثواب زیادی برای خواننده ی این نماز ذکر کرده اند .

نماز شب پنجشنبه :

نماز این شب شش رکعت است . در هر رکعت بعد از حمد ، آیة الکرسی و سوره کافرون هرکدام یک مرتبه و سوره ی توحید را سه مرتبه ، و بعد از تمام شدن نماز سه مرتبه آیة الکرسی بخواند . هر کس این نماز را بجا آورد ، اگر نزد خدا شقاوت داشته باشد ، خداوند ملکی را می فرستد که شقاوتش را پاک کند و به جای آن سعادت بنویسد .

نماز روز پنجشنبه :

نماز این روز دو رکعت است ، در هر رکعت بعد از حمد ، پنج مرتبه سوره های نصر و کوثر را بخواند . و بعد از عصر ، چهل مرتبه سوره ی توحید را بخواند . کسی که این نماز را بخواند ، به او حسنات به تعداد آنچه در بهشت و جهنم است ، عطا میشود .

نماز شب جمعه :

از رسول اکرم (ص) نقل شده است : کسی که دو رکعت نماز بخواند و در هر رکعت یک مرتبه حمد و هفتاد مرتبه سوره توحید را بخواند و بعد از نماز هفتاد مرتبه " أستغفرُ الله " بگوید ، قسم به آن کسی که مرا مبعوث کرده به حق ، کسی که این عمل را انجام دهد و استغفار کند برای تمام امت من ، خداوند دعای او را مستجاب کند و تمام امت را وارد بهشت کند .

نماز روز جمعه :

از امیرالمؤمنین (ع) نقل شده است که هر کس در این روز هشت رکعت نماز بجا آورد ، هنگامی که به قدر یک تیزه آفتاب بلند شده باشد یا بیشتر ، خدای تعالی برای او هزار درجه در بهشت بلند نماید .

نماز روز جمعه از امیرالمؤمنین (ع) چهار رکعت است . در هر رکعت ، بعد از حمد ، پامزده مرتبه آیةالکرسی بخواند و هنگامی که از نماز فارغ شد ، هفتاد مرتبه " أستغفرُ الله " و پنجاه مرتبه " لا حَولَ و لا قوةَ الّا بالله " بگوید .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید البته وبلاگ خودتون هم هست. مدير وبلاگ ولايت گمنام
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نماز و آدرس shamimrahmat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 171
بازدید کل : 31995
تعداد مطالب : 63
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم

خرید عینک آفتابی